Go to Kerèn Homepage

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: USB error
BerichtGeplaatst: di feb 23, 2010 4:08 pm 

Hallo iedereen,

Kan iemand mij vertellen of ik de enige ben die een USB fout heeft. We hebben nieuwe borden met een dikke USB kabel. Er zit een actieve USB kabel tussen(deze is door vevangen door meerdere van verschillen merken), dit moet want de PC (een klasse A een HP) staat net iets verder. Weet iemand misschien een oplossing en niet een oplossing die bekend is zoals de pc dichter bij zetten want dit gaat niet en het kan toch ook niet de bedoeling zijn dat de PC altijd naast het bord moet staan. Dus geef a.u.b. aan of je dezelfde uitdagingen heb en wat een oplossing bij jullie is geweest.

Alvast bedankt.

Profiel  

Berichttitel: Re: USB error
BerichtGeplaatst: ma maart 22, 2010 10:45 pm 

er mag inderdaad 1x 5 meter verlengt worden, dat is normaal gesproken lang genoeg omdat er ook al 5 meter aan het bord zit. Het is belangrijk dat de USB aansluiting niet gedeeld word met een ander apparaat, een USB controler bestaat altijd uit een paar van 2. Ook is het belangrijk dat de sensoren worden afgesteld dit dient altijd na de installatie van het bord te gebeuren, dit is anders dan het calibreren van het bord.

Cor

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 29, 2010 6:08 pm 

Hoi Cor,

Bedankt voor je reactie. De camera's regelen we altijd af als we klaar zijn. Desondanks gaat het niet goed, zelfs niet met een kabel ertussen. Het zijn borden van het nieuwe type (met de dikkere usb kabel) en alleen als je hem rechtstreeks erin doet werkt het goed. Dit is natuurlijk een mooie oplossing , maar het is niet overal haalbaar.

Weet je nog iets, want ik wil wel graag de borden blijven verkopen en installeren voor anderen maar met deze fout durf ik het niet aan.

Gr Willem

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 29, 2010 6:33 pm 
Site Admin

Willem,
Zoals eerder besproken heeft een andere kabel (die toevallig dikker is) niets met de stabiliteit van het bord te maken. In gevallen waar klachten zijn ligt dit voor 95% aan de pc of de verlengkabel. Uiteraard kan ook de techniek van het bord wel eens defect zijn, het uitvalpercentage is echter zeer laag (en uiteraard wordt dit onder garantie vervangen). Verlengen met max. 1 verlengkabel is mogelijk, mits de pc voldoende power op de USB poort heeft (5 volt). Gebruik hiervoor GOEDE kabels, wij adviseren de Digitus repeater. Zie de website voor meer info.
Tenslotte: dit forum is bedoeld voor gebruikers om ervaringen te delen en niet voor installateurs om allerlei technische discussies te voeren. Ik sluit hiermee het topic. Graag voor meer informatie contact met de distributeur opnemen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT [ Zomertijd ]